bateria -20st az 40st

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Říjen 29 18:38:30 CET 2012

Dne 29.10.2012 18:16, Vláďa Anděl napsal(a):
> Pro mě zajímavá informace, že NiCd takhle dlouho vydrží. Čekal bych
> problémy se zkraty v článcích, prorůstání krystalů separátorem. Asi se
> to v té době ještě dělalo poctivě, sice s menší kapacitou, ale s
> dostatečně tlustým separátorem.
Přesně tak,  mám ještě nějaké NiCd tužkovky SAFT 1000mAh, ale většina
již je hermeticky porušená a kapacita poloviční. Už se to dělalo
"nadoraz" a kvalita jinde.
Tyhle české NiCD4000 jsou opravdu zázrak. Kolega OK1JRK měl doma kousky
z roku 1983 a krom toho, že jsou mírně "okvetlé" páskové vývody
tak 3 články z 5 kusů jsou normálně funční a mají 2,8-3,2 Ah.  To je po
30 letech vážně zázrak.