RE: Dispenser pro davkovani pajeci pasty

V P vvitty01 na seznam.cz
Pondělí Říjen 29 11:43:39 CET 2012

Mate to pekne udelane, to se musi nechat :-)

Abych se take podelil o aktualni zkusenosti, pouzivam radove jednodussi zarizeni - jako podlozka slouzi odrezek "prkna" z plovouci podlahy, do ktereho jsou navrtane otvory pro dva centrovaci kolicky o1.5 mm - jehly z lozisek.
V technologickem okraji prirezu mam na ty kolicky predvrtane otvory a totez je vyleptano v sablone.

Sablona je leptana z 0.15 alpaky (mosaz je prilis mekka), zvazuji jeste na zkousku pouzit 0.2 alpaku s korekci otvoru (zmensene) - muj dodavatel je ma podstatne tvrdsi, tak by se to nemuselo pri zvedani tolik prohybat.

Leptani si zadavam, lepta se z obou stran.

Osazoval jsem takhle poprve, nejdriv 20 sestav a pak dalsich 20 (prirez 200 x 150 mm), kazda asi 200 soucastek - prevazne 0805 / 1206 bordel, nekolik 0603 a par SO8.

Pri prvnich 20 sadach jsem s tim docela bojoval, spousta soucastek mela pod sebou zkrat - to jsem jeste nepouzival stredici koliky, protoze jsem mel jinak otvor v sablone a jinak v DPS. Vedlo to k rozmazani pasty pri sundavani sablony, ruznemu podtekani apod.

Na druhou sadu uz jsem to mel navrtane na spravnem miste, a na 20 sad jsem mel asi 5 soucastek 0805 velikosti, pod kterymi byl zkrat - zrejme podtekla pasta, a asi 10 soucastek 0805 s jednim nezapajenym vyvodem - malo pasty na jednom z padu.
Taky jsem po kazdem pouziti sablony setrel i rubovou stranu - tu k DPS - tim pasta ktera pri predchozi operaci podtekla nezustala pod sablonou, takze ji nezvedala a nepodtekalo to vic.

Pokud bude zajem, muzu vyfotit i sablonu s pripravkem (prirezy aktualne nemam), pripadne po dalsim pouziti sepsat zkusenosti.

V.