Vir v kardiostimulatoru

Kosta info na mcu.cz
Neděle Říjen 28 11:39:07 CET 2012

Dne 28.10.2012 11:09, AZe napsal(a):
> Není sice pátek, ale tohle mě dostalo:
> Computerworld: Počítačový virus může ohrozit kardiostimulátory
> "...útočník s laptopem umístěným 50 metrů od oběti může na dálku
> "hacknout" její kardiostimulátor a poslat do něj šok o síle 830
> voltů,..."
> http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/computerworld-pocitacovy-virus-muze-ohrozit-kardiostimulatory/858455
>
> To už blbnou i experti v Computerwoldu? Kardiostimulátor s Win95?

No. ona to až taková blbost zase není. Mám ICD, takže jsem v době, když
mi ho implementovali trochu pátral.
Ono nejde o to, že v ICD (kardio stimulátoru) by byla Win, ale o to, že
diagnostický SW již pod Win je.
Tento SW se sice s kardiostimulátorem spojuje bezdrátově na kontaktní
vzdálenost v řádu centimetrů,
ale dovedu si představit situaci. kdy dojde k hacknutí toho
diagnostického SW. Pokud vezmete v úvahu,
že každý kardiostimulátor má své jedinečné ID a že je diagnostickým SW
celkem snadné změnit parametry
chování kardiostimulátoru nebo ICD, tak potom je celkem možné, že
konkrétní pacient při zástavě srdce (aritmii)
nedostane. případně dostane pulz s nevhodnými parametry. Co se bude dít
pak je již jen ve hvězdách :(

S pozdravem
MK