Je realne vytisknout kostru na vystupni trafo EI40 pomoci reprap ?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Říjen 27 23:35:35 CEST 2012

Plast se pouziva ABS (to je to z ceho jsou kosticky LEGA), teplota tisku kolem 230°C nebo PLA, coz je nejak modifikovany kukuricny skrob, teplota kolem 180°C. Oba plasty ovsem meknou uz nekde kolem 120-150°C.

Po castech s meziotocenim tisknout nelze. Cele je to postavene na tom, ze prvni vrstva se prilepi ke stolku a pak uz se na ni jen buduji dalsi vrstvy. Ale urcite by slo kostricku vymyslet z nekolika dilu, at uz tak jak jsme psal nebo napriklad zvlast sloupek a k nemu nacvakavaci cela.

Pokud to ovsem ma byt na klasicke trafo, urcite existuji daleko vhodnejsi zpusoby, jak kostru vyrobit. RepRap tisk bude vzdy zabirat vice prostoru a taky plast neni dostatecne tepelne odolny (pro pripad zahrivani trafa).

Jakub Serych