Desulfator

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Říjen 27 19:24:02 CEST 2012

Zdravím,

> Dobrý den,
>
> když jsem tak koukal po těch desulfátorech, napadla mě jedna kacířská
> myšlenka - pokud cívka dodá puls velkého proudu, opravdu nikde na deskách
> není napětí větší, než při kterém se rozpadají desky?

Ty desky se nerozpadnou okamžitě. Proto je to puls, aby to vůbec nějaký proud
prohnal. Už jsem se taky snažil desulfatovat pár baterií a problém je v tom,
že skrz ně prostě při 14.4V žádný rozumný proud NEPROTÉKÁ.

> Asi by bylo lepší mít zdroj 14.4V, který bude přes svůj vnitřní odpor
> nabíjet baterii kondenzátorů a ta se vybije do aku. To tidíckrát za
> vteřinu. Myslím, že toto bude daleko lepší.

Ale nerealizovatelné. Pokud by měly mít kondy takovou kapacitu, aby náboj na
nich vůbec něco dokázal, bude vybíjecí Tau takto vzniklého RC článku v řádu
sekund až desítek sekund. Pokud bude kapacita natolik malá, aby Tau byla
1 ms, té baterii to bude leda tak k smíchu.

> Ještě lze udělat o něco jednodušší variantu s tyristorem 50x nebo 100x za
> vteřinu.

Opět platí, že pokud bude napětí jen 14.4V, tak bude protékat (pokud je baterie
úplně zasulfatovaná) tak malý proud, že to bude nanic.

Já jsem desulfatoval jednocestně usměrněným mapětím z trafa se 60V na
sekundáru a v prvních hodinách protékal proud nějakých 30mA. Pak, když začal
stoupat, napětí se snižovalo díky sériovému odporu tak, aby nebylo vyloženě
vražedné, ale ještě po několika hodinách bylo přes 20V.

> JL.

Zdraví Pavel