MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Říjen 26 14:58:53 CEST 2012

Dne 26.10.2012 14:05, AZe napsal(a):
> Sleduji to tady jen okrajově, ale mám dojem, že se tady vynalézá kolo a
> objevuje Amerika. Na netu je dost informací, i on-line, o výkonech FVE v
> závislosti na počasí a pro různá denní a roční období.
> Teď je pod mrakem, z 5kWp je cca 500W, podle tloušťky mraků to může jít
> i na 50W...
No problem je to muze...pokud to nebude vyjadreno nejak exaktne treba
podle zmerenych lumenu na miste tak jsou ty tabulky vcelku jen jako
orientacni hodnota.
Pro me ale ma smysl vedet zda z toho 20W panelu dostanu 2W v podstate
trvale - myslim tim, bez ohledu na pocasi v nejakem casovem rozpeti.
Maximalni vykon me treba zajimat vubec nemusi.

> Pro malé výkony řádově W až desítky W bych se vyfláknul na nějaké MPPT
> perpetua mobile, ale zapojil bych 36 článkový FV panel rovnou (přes
> diodu a případně s obvodem proti přebíjení) na 12V PB aku. Panel se
> chová jako zdroj napětí s vnitřním odporem závislým na osvětlení, i při
> malém osvětlení má napětí vyšší než baterie.
Ja osobne se pripravuju na cca 200-250W, takze na tech 20W si to vyzkousim.

> Pro jeden větší panel (180-220W) bych použil to, co vyrábí BKE: měnič s
> MPPT,
> http://www.bke.cz/cs/produkty/menic-dc-dc-din/dc-dc-din-2/ss-205-mppt-xxx-din/
> Dřív byl na jejich www ceník, SS-205-240/MPPT 275W stál tuším kolem 2,8k
> bez DPH. Mají verze pro Pb  i NiCd.....
No a jsme u toho...za 3k5 mam regler s povolenym odberem z baterie max
20A. To je tak mozna v mem pripade autolednicka. Nic dalsiho. Abych
pokryl planovane odbery ve spickach - (jdouci lednicka, cerpadlo na
pitnou vodu, nejake svetlo a treba bufik) tak musim pocitat cca 50A.
Takovej regler vyjde pocitam tak na 8k.
Pritom ale prikon do panelu mi staci malej - celej tejden at se to
nabiji a o vikendu se to spotrebuje.