OT Motory Re: Solarni nabijecka

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Říjen 23 08:54:47 CEST 2012

No to jsou klikove cepy.

Ono je to docela veda tyhle zalezitosti. Protoze stejne usporadani
motoru neznamena automaticky stejne provedeni kliky (i kdyz samozrejme
uz jsou zavedene systemy). Usporadani motoru ma ale dopady na vlastnosti
motoru jako je treba prubeh kroutaku a max otacky.

Klika se musi vyvazovat dynamicky (kriticke otacky apod.) a nejde to
odvodit nejak staticky selskym rozumem.

Ja mel pred deseti lety skoro veterana Hondu CX500
http://chudzikj.republika.pl/CX500.htm z roku 79 coz byl dvouvalec OHV
500ccm s uhlem valcu tusim 80st (klika podel). Ojnice byly na jednom
cepu a pritom se to nijak extra netrepalo.

Mimochodem tenhle motor (vazil skoro 80kg) byl zajimavej tim, ze patril
k absolutni spicce v probehu km (bez problemu 150-200kkm coz je u
motorek fakt hodne - ja mel nalitano 140k) a pritom byl celej ulozenej
na kluznych loziscich. Klika i vackovka vsechno na litenych futrech v
hlinikovem bloku. Prvni kulickove lozisko bylo az v prevodovce. Pritom
provozni otazky kolem 6-7krpm (max kolem 10krpm).

Radek Vicek