Solarni nabijecka

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Říjen 22 17:44:52 CEST 2012

Díky, aspoň nebudu prošlapávat slepou cestu.

Ten revitalizér opravdu funguje a zlepšuje činnost aku v mrazu? Mě to přijde
jen jako vybíječ baterky?

----- Původní zpráva -----
Od: "Richard Kaliciak" <hw.kaliciak na stonline.sk>

no nechcem Vam brat iluzie, ale v zime a v noci z toho panelu moc neziskate.
To si tam mozete rovno nosit jeden AA akumulator a menit ho kazdy vecer,
dostanete z neho viacej energie ako z toho panelu. Okrem toho ak by ten
panel nebol kolmo na zdroj svetla (poulicna lampa), tak zisk ide zase dolu.
Aby som nebol len negativny, tak v lete pocas stanovacky v campingu mam na
streche auta vodorovne 2W panel na dobijanie baterie, funguje to vyborne.
Ale ten isty panel polozeny len tak za okienkom nieje nic moc.

Dalsie moznosti:
- tepelne izolovat automobilovu bateriu + nejaky male vyhrievanie s
termostatom
- postavit si maly revitalizer s CMOS, FET, L a D, ktory si obcas cucne do L
a hned to prdne cez D naspät do baterie
- uz spomenutu nabojovu pumpu napajanu z nejakeho externeho zdroja, napr.
NiMH alebo LiIon akumulatora.

Richard Kaliciak