OT: odrezovac

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Říjen 21 08:24:20 CEST 2012

 21.10.2012, 8:19:19

V jede diskusi jsem narazil na nasledujici info, jak to s temi
odrezovaci je:

Dobrý den, rád bych Vás informoval o nových praktických poznatcích ohledně "pasivace" koroze.
V ČR existuje už několik desítek let dostupný prostředek po názvem ODREZOVAČ-T.
Tento prostředek vyrábí VIA-REK Rájec ( bývalý CHEMO Rájec ). Jedná se o 50% roztok Taninu v lihu.
Po naaplikování této látky na zkorodovaný povrch se vytvoří nerozpustný film, který dále nekoroduje.
Tato látka má velmi nízkou viskozitu ( podobnou vodě ) a díky ní se dokáže dokonale vpenetrovat
do savých zkorodovaných podkladů. Ideální je aplikovat ji v chladnějším prostředí
( např. při 5-15 °C ), aby měla dostatek času na vpenetrování před úplným zaschnutím filmu.
Pozor ještě se pod stejným názvem za nižší peníze prodává v Praze od jiného výrobce, ale ten obsahuje
cca jen 5% Taninu a jeho účinek je mizivý v porovnání s "originálem". Nejlépe by Vám funkci a chemickou
reakci se rzí vysvětlil technolog firmy VIA-REK Rájec.
Naše barva ACP 10-00 jako jenokomponentní polyuretan vytvrzovaný vzdušnou vlhkostí na bázi aromatického
polyisokyanátu funguje tak, že se dokáže díky své vlastnosti vytvrzování vsát do veškerých
(mikro-)skulinek v podkladu. Jak je známo u zkorodovaných povrchů je problém pokračující koroze
ve vlhkosti ve rzi a právě ACP 10-00, která vlhkost z podkladu "vysaje" a následně vytvoří pevný
bariérový chemicky odolný film, se pro tento účel doporučuje. V kombinaci s Odrezovačem T,
se ACP 10-00 může aplikovat jako mezivrstvový bariérový nátěr nebo se může použít i samostatně.
Tento typ barvy se v zahraničí běžně používá na ručně čištěné zkorodované podklady, kde není možné
zajistit otryskání a předpokládá se, že bude zatížen silným korozním prostředím. Předpokládá se ještě
přeaplikování nějakým vhodným vrchním nátěrem např. na bázi epoxidu nebo polyuretanu
( na spodky aut je ideálním vrchních nátěrem pružný asfaltový nátěr - TLUMEX apod. ).
Nejsme jediní, kdo 1k pury barvy vyrábí. Ze zahraničí jej dováží např. Steelpaint, Liberta, Hempel a jiní.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz