Knight Rider realitou

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Sobota Říjen 20 01:06:25 CEST 2012

A jéje, tady zase někdo snil a realita šla stranou.
  Nevím kudy jezdíte, ale já na vozovce potkávám např. díry, kusy hadru
plastu, ježky, psy kočky, srny, divoká prasata a ostatní zvěř (někdy
placaté), vlhké listí (obzvláště nyní na podzim :-), sem tam relativně
hlubokou vodu, cyklisty a Avie v mém protisměru předjíždějící cyklisty v
zatáčce a podobně. Dobrá ta Avia je příklad toho co by se nedělo, ale to
ostatní neodstraníte pokud by se nezačalo jezdit tunely. A to nezačne,
protože ty přinášejí ještě více problémů.

Automatický (robotický) řidič bude až bude realizována umělá
inteligence schopná predikce v reálném čase z optických a zvukových
vjemů, podobně nebo lépe než člověk. Ten černej flek přede mnou je
díra/stín, mokré bláto ze stavby, rozsypaný písek v zatáčce a podobně.
Nezlobte se, ale myslím si že omezení rychlosti je až jeden z posledních
problémů. IQ  asi tak 60. Více ne, aby se nenudil a dával pozor :-)

Mimochodem, docela by mě zajímalo, kdy by dojelo automatické vozítko od
Google na okreskách ve vlastech českých, obzvláště za podzimních mlh
(kdy 90 je rychlost do krematoria) nebo v zimě, kdy ze za 12 km cestu
vystřídají čtyři různé povrchy (sucho, uježděný sníh, slaná břečka a led
z prasklého vodovodu) a zkratkou skrze úzkou cestu lesem kde uprostřed
lesa holina z polomů a cestu jedete po paměti, protože je krásně zavátá.
:-). Docela bych si dost vsadil že nedojede v rozumném  čase.

ced