Knight Rider realitou

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Říjen 19 13:38:39 CEST 2012


Pro optimální brzdění musí mít kolo určitý skluz, který na suché
vozovce je větší než ABS dovolí. Na ostatních površích (kromě ledu) už
je nastavení ABS zhruba shodné s maximem.

Tomáš


MZ> Proč myslíte, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu na suché vozovce? Není i v
MZ> tomto případě valivý odpor kola větší, než když se pouze smýká?
MZ> Martin Záruba
MZ> ----- Original Message ----- 
MZ> From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
MZ> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
MZ> Sent: Friday, October 19, 2012 12:42 PM
MZ> Subject: Re: Knight Rider realitou


MZ> to jsou jen takove cobykdyby - nejake reci, ze musite zkusit co zabere -
MZ> rozhodovani a motorika cloveka (i trenovaneho) je tak pomala (proti tomu
MZ> jak rychle se auto pohybuje), ze jste schopen reagovat maximalne
MZ> reflexivne - proto je dulezity trenink (muzete mit 100x vsechno
MZ> promyslene - pokud to nemate v krvi tak je to nanic)

MZ> ABS zcela jiste prodluzuje brzdnou drahu - tedy na suche vozovce - z
MZ> principu to tak je - jina vec je, ze vetsina lidi neni z vyse uvedeneho
MZ> duvodu brzdit natolik ucinne, aby se to na celkovem vysledku projevilo -
MZ> takze sumasumarum je ABS prinosem

MZ> jako dloholetej byvalej motorkar (bez nasledku) jsem presvedcen, ze to
MZ> jen o reflexech - rozhodne to neni o mysleni

MZ> mysleni je o manevrech ktere delate o sve vuli tam to co pisete funguje

MZ> jen takova perlicka - hromada tezkych zraneni motorkaru se stane tak, ze
MZ> clovek vypadne z motorky, klouze po asfaltu a zacne mit pocit, ze se
MZ> musi nejak situaci (reflexivne) branit - takze se snazi postavit a v tu
MZ> chvili nastane pruser - protoze se zapichne a uz lita z hlavy na nohy,
MZ> proto se kazdemu rika, kdyz se ti zda ze uz lezis na miste tak jeste
MZ> napocitej do deseti a pak teprve vstan

MZ> Radek Vicek

MZ> Dne 19.10.2012 11:45, Jaroslav Lukesh napsal(a):
>> aby zatočilo auto na ledě, musíte zatáhnout ruční brzdu (zadní kola),
>> ale reakci si napřed někde vyzkoušejte, napřed nic a pak je to hned.
>>
>> pokud zatočíte a jede to na sněhu rovně, sundejte nohu z plynu a pozor -
>> zatočí to fakt hodně rychle (podle vrstvy a mokrosti sněhu, když je
>> těžký, je to úplné překvápko)
>>
>> pokud zatočíte na asfaltu a myslíte že to neprojede, přidejte plyn, ale
>> bacha na opačný smyk, jak ho dostanete, pod plynem škubnout volantem a
>> kola na opačnou stranu ven ze zatáčky, škubne to hodně s krkem, tak se
>> na to připravte.
>>
>> pokud zatočíte na ledu a jede to rovně, musíte zkusit co zabere -
>> brždění motorem v nízkých otáčkách, spojka, lehce přidat, hodně přidat,
>> popř. zkombinovat s ruční brzdou (zadní). Záleží na tloušťce ledu a
>> popř. co je pod ním. Když je tlustý a hladký, tak zabere spojka a ruční
>> brzda. Tu ruční brzdu můžete nechat zatáhnutou při tom zkoušení co
>> zabere, ale jak to zabere, hned povolit.






Další informace o konferenci Hw-list