Knight Rider realitou

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Říjen 19 10:52:06 CEST 2012


Já jsem teda za ABS i ESP moc rád. Zašlápnu brzdu až na podlahu, auto bez
ABS by v tu chvíli bylo ve smyku a nedalo by se ovládat, já můžu bez
problémů manévrovat. A to nemluvím o tom, že třeba na dálnici takto
zašlajfovat, tak jsou všechny čtyři gumy bez ABS na odpis.
On je totiž problém, že drtivá většina lidí neumí s ABS brzdit. Jenom
pošimrat pedál, když to cvaká, nestačí. Je třeba zadupnout až na podlahu.
Kdo to neudělá, tak mu samozřejmě auto brzdí tak na půlku a potom se ABS
jeví jako velmi neúčinné.
Když jsem byl na škole smyku, tak pořádně zadupnout brzdu, aby to skutečně
brzdilo, bylo snad první, co instruktor říkal. Zdůrazňoval to zejména u ABS.
S tím taky souvisí problém, že hodně lidí sedí v autě tak blbě, že nemá
šanci brzdu pořádně zašlápnout.

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Josef Štengl
> Sent: Friday, October 19, 2012 9:49 AM
> 
> Asi jsem se nevyjádřil přesně, EPS se mě líbí, ale není dělané např. na
> slalom. Když to zkoušíte/blbnete (ovšemže, tam kde nikoho neohrozíte),
> tak to jen komplikuje jízdu. Ano to auto na něco takového není
> navrhované, bohužel se předpokládá, že silice jsou děroprosté a
> zvěřeprosté. Takový slalom mezi vysokou na suché vozovce (prase se
> znaží alespoň přeběhnout, ale srny vám klidně přebíhají sem a tam) je
> pak ještě větší adrenalin, než by musel být.
> 
> Netvdím že ABS, EPS a podobně jsou na nic, jen že na funkci mají málo
> infomací, aby v některých situacích (a to převážně kritických) nebyly
> kontraproduktivní (až se smrtelnými následky).
> 
> 4 roky jsem pracoval na údržbě a vývoji posilovačů řízení. Vím s jakými
> omezenými vstupy a časem a výpočetním výkonem se musí pracovat. Není
> technicky možné systém nastavit tak, aby v některých situacích nebyl na
> škodu. Ale zákazník to požaduje.



Další informace o konferenci Hw-list