Kurvítka - článek na Novinkách

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Říjen 18 21:58:14 CEST 2012

Mám v poslední době velmi špatné zkušenosti se základními deskami.
Přežijí záruku a zpravidla tak do půl roku po záruce mrtvola.
Za posledních 5 let z celkem 18 postavených PC u 7 kousků odešel MB.
Zajímavé je že (  až na jednu vyjímku a ne u PC z mé "produkce" ) jsou
to MB "velkého " a klasického formátu  MSI, jedna Asus, jedna Intel.
Nejhorší na tom je, že zákazník nechce slyšet veriantu, že musí vše ve a
vše nové, protože pro procesor už většinou není deska, nebo už tam
nejdou původní paměti atd....
Při optické kontrole jsou desky OK, u dvou MSI jsem vyndal všechny elyty
a změřil - jsou jako nové.
Všechny microATX desky žijí dodnes.
Fakt  je, že naprostá většina PC prodávaných v ALDI, TESCU, KB,
ElectroWord atd... jsou sice v klasických midi/minitower bednách ale
osazené microATX deskami.
Ale možná je to o ceně a vetšinou osazena jen jedna grafická karta.
Pro změnu tam zas odcházejí většinou zdroje  :-(

Má někdo  obecně tip na kvalitní desky - výrobce?
Kolega mi doporučuje ASRock, výrobce neznám, teď jsem na zkoušku jednu
zakoupil ale mám z toho obavy.
Za mých mladých let letěl ABIT ( mám na tom jedno PC původně s celeronem
366MHz pak s PIII 1,4 GHz Tualatin v redukci do slot1 a jede dodnes - už
12 let ), ale kdeže je té značce konec.
JaKub