Knight Rider realitou

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Říjen 18 14:42:56 CEST 2012

> Neměl jsem na mysli tempomat, u něj problém nevidím - jen nahrazuje
> trvale sešlápnutý pedál a odstavuje se při jakékoliv manipulaci s pedálama.
> Měl jsem na mysli aktivní prvky zasahující do řízení/brždění/akcelerace - ABS,
> EDS, teď zmíněné automatické protikolizní systémy.
> Ještě jste se nestkal s tvrzením "já mám ABS, já to ubrzdím"?

Nesetkal a "je to škoda". V autě s ABS jezdím už víc jak 10 let, ale teprve na škole smyku (před cca dvěma roky) jsem se naučil ABS aktivně používat a uvědomil jsem si k čemu je dobré a jak ho správně využít. A když ho využijete takhle, opět je to systém, který (ano řekněme pouze v 95% případů) zvýší bezpečnost. A tak to bude se všemi podobnými systémy. Nepochybně vždy budou situace, kde by znalý člověk (už třeba méně "blondýnka" a těch je na silnicích také dost) situaci zvládl lépe než automat. Ale myslím, jak jsem už dříve napsal, že statisticky bude automatům vycházet bezpečnost jízdy vyšší než lidským řidičům. V takovém případě je myslím správné je nasazovat.

> Co se týká kolektivního používání tempomatu, jediný problém vidím v
> totožné kalibraci. Nastavovací krok je 2km/h a to může být hrubé.
> (Nebijte mě pokud trochu kecám, jel jsem s tempomatem jen parkrát v
> půjčeném autě, ve vlastním mi chybí.) Netýká se to automatického udržování
> odstupu, to z principu musí fungovat.

Kupodivu to moc problémů nedělá, sám jsem nad tím už víckrát přemýšlel a divím se tomu, ale je to tak. Občas si člověk cvakne o 2km/h méně a za chvíli zas přicvakne více, ale děje se to velmi zřídka.

Jakub Šerých