Knight Rider realitou

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Říjen 18 12:59:29 CEST 2012


S tím nesouhlasím. Například svoji jízdu při použití tempomatu/omezovače považuji za bezpečnější než bez něj (samozřejmě za situace pro tempomat/omezovač vhodné). Odpadne mi starost o udržování rychlosti a mohu se daleko soustředěněji věnovat situaci před sebou. 

Další výhodu (a tady už jsme u otázky, jak se automaty budou chovat kolektivně) poznáte například na dálnicích v západní části Německa nebo třeba v Belgii, kde je na tempomat zvyklých jezdit 90% řidičů. I když je na dálnici poměrně hustý provoz, všichni mají nacvaknuto řekněme 130 a provoz je plynulý, bezpečný a žádného trotla nenapadne v kopci předjíždět o 1,5 km vyšší rychlostí, než mají všichni ostatní, takže i ten blázen, co potřebuje svým Porche valit dvoustovkou není omezován a není příliš nebezpečný. 

Tím, jak rychlost auta neovládáte svoji nohou, přestanete prostě mít cukání někoho zbytečně předjíždět, jste celkově klidnější a i dlouhá jízda je daleko méně únavná. 

Jakub Šerých

> 
> A druhý problém, související s lidskou psychikou. Stejně jako lidé po nasazení
> helmy jedou na kole či na lyžích riskantněji, tak i po zvyknutí si na pomoc
> automatiky řídí lidi v autě riskantněji.
> 
> Optimální by bylo přítomnost automatiky zatajit, ale to dost dobře nejde :-((
> 
> Tomáš



Další informace o konferenci Hw-list