Re: realizace funkce konkrétními hradly

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Říjen 15 07:40:40 CEST 2012

Jeste doplneni: OR = 'NAND
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Milan Cizek" <cizek.milan na seznam.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 15, 2012 3:00 AM
Subject: realizace funkce konkrétními hradly

Ahoj,
mohl by mi někdo ze znalých poradit stručně jak na to? Mám nějakou funkci,
např. XOR (y='A x B + A x 'B) a tu chci zrealizovat hradly. Pokud nejsem
omezen výběrem, tak nemám problém, postačí mi 2xNOT (invertor), 2xAND a
1xOR. Ale co když jsem zadáním omezen např. pouze na hradla NAND? Určitě je
na to nějaký fígl a postup.
Zkoušel jsem např. XOR zrealizovat tím co umím a pak jednotlivé (zakázané)
prvky eliminovat nahrazením (třeba invertor nahradím NAND), ale hradla
nabývají hodně rychle a k požadovanému výsledku se ani neblížím (jak třeba
nahradím OR NANDem...). Prostě mě nenapadá žádný adekvátní postup - jedině
matematicky tu funkci pozměnit/přepočítat abych dostal jen součiny a negace?

Děkuji
Milan