OT: Co je skodlive - bylo odolnost FV panelu proti provozu naprazdno

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Říjen 12 14:05:57 CEST 2012

On 10/12/2012 12:32 PM, Vláďa Anděl wrote:
> No pro přesné vyhodnocení bych musel počítat plochy pod tou křivkou,

Staci zhruba  spocitat stvorce nad grafom a rozdiel je pomerne jasny

> nejspíš to ten spektrometr bere lineárně, takže násobit křivkou
> citlivosti oka. To ale fakt dělat nebudu, pro hrubý odhad a názor mi
> to takhle stačí.

Tu neriesime vnimanie farieb, ale mnozstvo energie, dopadajuce na
receptory modrej, ktore nemaju s videnim nic spolocne.
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2001-08/tju-jnu080901.php ,
http://en.wikipedia.org/wiki/Photosensitive_ganglion_cell

> Jinak neporovnáváme jak píšete 200 a 600 lm,

To bol len pokus vysvetlit nieco uvedenim mierne zveliceneho prikladu.
Chapete vobec  koncept prikladu?

> protože oba grafy jsou poměrné - v % z maximální hodnoty.

Lenze musime porovnat  vo finale absolutnu hodnotu - mnozstvo energie
dopadajucej na receptory. [zaciatok prikladu]Ak je zlozka modrej 15% z
neznameho maxima u vasej LED a 25% z neznameho maxima u halogenky, ktore
je viac? Vztyk! Pozor! Krystalovu gulu vytiahnut![koniec prikladu]

Ale ono tu vobec nejde o vase ledky a vase zivotne dielo a nejake
handrkovanie sa o percentach je skutocne o nicom. Ide o to, ze sa v
poslednych rokoch presadzuju svetelne zdroje, ktore mozu mat negativny
vplyv na zdravie - nepriamy (narusenie denneho cyklu, spankoveho cyklu,
produkcia enzymov), ale o to zakernejsi. A nejde len o LED, plati to aj
uspornych ziarovkach.