OT: Co je skodlive - bylo odolnost FV panelu proti provozu naprazdno

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Říjen 12 03:19:54 CEST 2012

On 12. 10. 2012 1:02, Vláďa Anděl wrote:
> [...]
> http://www.cree.com/led-components-and-modules/products/xlamp/discrete-directional/~/media/Files/Cree/LED%20Components%20and%20Modules/XLamp/Data%20and%20Binning/XLampXPG.pdf
> strana 3
> Logicky, pokud má halogenka stejnou barevnou teplotu např. 3000K jako
> ledka
> http://www.podzemi.net/news/barevne-teploty-svetelnych-zdroju-k/
> a směrem k modrému konci spektra energie plynule klesá, pak pro stejný
> obsah modré musí mít výrazně víc na té modrozelené (480nm) než co má
> ta ledka. Takže vlastně ta ledka je na tom o dost líp.

Som rad, ze som vas upokojil.

Len pre uplnost, vasa "logicka" uvaha ma dve drobne chybicky.
- Energia smerom k modremu koncu u ziaroviek neklesa rovnomerne, ale
dost prudko
- U ziaroviek je energia je rovnomernejsie rozlozena po celom viditelnom
spektre, takze energie pre jednotlive vlnove dlzky budu nizsie, ako u
LED, kde je to taky strmy kopec (mam samozrejme na mysli svetelne zdroje
s rovnakou svietivostou). Takze aj ta krivka, klesajuca smerom k modrej,
bude mat  na 480nm nizsiu energiu.

Nejake merania su vidiet napriklad na
http://ledmuseum.candlepower.us/led/mp_spec.htm , je tam vidiet
rozlozenie spektra o roznych zdrojov, Ako autor (na inej stranke)
uvadza, merania sa robia tak, ze svetelny zdroj sa priblizuje a vzdaluje
od spektrometra, aby sa to vliezlo do 4000. Takze co sa tyka porovnania
ciselnych hodnot v jednotlivych grafoch, nemaju vobec ziadnu vypovedaciu
hodnotu, ale na ilustraciu rozlozenia spektra stacia.

Grafy by bolo treba normalizovat na celkovy svetelny tok, aby bolo
vidiet, kolko energie je v modrej u porovnatelnej LED a o halogenky.
Bez toho su to len take Kazimirove grafy.

Dixi.

-m-