OT: Co je skodlive - bylo odolnost FV panelu proti provozu naprazdno

Pátek Říjen 12 01:02:29 CEST 2012

V pořádku. Modrá je tam vždycky. Kolik jí tam je, přece záleží na
barevné teplotě. Když budu mít libovolný zdroj světla (žárovku, zářivku,
ledku... ) té modré tam v poměru k větším vlnovým délkám je přesně
tolik, kolik odpovídá příslušné barevné teplotě. Nedovedu si představit,
jak by tam mohlo být víc modré - jako že by tam byla utajená a nebyla
vidět? Ostatně zrovna jste mě uklidnil. Pokud jsou škodlivé vlnové délky
460-480nm, bílá ledka má maximum na 450, na 460 má už jen asi 60% této
hodnoty a na 480 asi 15% (střed minima).
http://www.cree.com/led-components-and-modules/products/xlamp/discrete-directional/~/media/Files/Cree/LED%20Components%20and%20Modules/XLamp/Data%20and%20Binning/XLampXPG.pdf
strana 3
Logicky, pokud má halogenka stejnou barevnou teplotu např. 3000K jako ledka
http://www.podzemi.net/news/barevne-teploty-svetelnych-zdroju-k/
a směrem k modrému konci spektra energie plynule klesá, pak pro stejný
obsah modré musí mít výrazně víc na té modrozelené (480nm) než co má ta
ledka. Takže vlastně ta ledka je na tom o dost líp.
Anděl