Vyroba transformaturu, navijecka, smaltovane draty

Peter Bosnak lajost na zoznam.sk
Čtvrtek Říjen 11 15:06:52 CEST 2012

>Já jsem hodně konzervativní, ale mechanické počitadlo (z magnetofonu)
>prostě ne. Je to nepřesné (pokud není použit ozubený převod) atd.

>Osobně tam mám nereverzní elmag. počitadlo tuším z tel. ústředny a
>jazýčkový kontakt.

>Kdybych to dnes dělal znovu a hlavně měl čas, přišlo by tam něco jako
>třeba http://radio-hobby.org/modules/news/article.php?storyid=1084 s
>tím, že by možná čidlo nebylo optické, ale s Hallovými sondami.

>Coby nepříteli procesorů mi to přijde velmi elegantní ;-)

---
>Jirka

Samozrejme, to by bolo ideálne ale ja to vždy zbastlím narýchlo. Ale dávam
tam ozubený prevod, takže to je dostatočne presné. Tiež som to skúšal s tým
počítadlom z telefónnej ústredne ale preto, že to nepočítalo dozadu, tak som
použil radšej mechanické. Aj tam som nepekne narazil, lebo počítadlo bolo vo
formáte HH:MM:SS, čo som si pôvodne nevšimol, lebo popis zostal na paneli
pôvodného prístroja. Prvé trafo síce fungovalo celkom dobre ale potom som
musel prepočítavať kým som si zohnal lepšie počítadlo. P.B.