BGA puzdra, layout dosky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 10 18:39:48 CEST 2012

Mohl byste prosim trochu zkonkretizovat ten predehrev? Nejak mi
nejdou dohromady slova "spodni predehrev" a "picka".

Jsem ve fazi, kdy chci taky neco podobneho zrealizovat. Zatim jsem to
vzdycky resil predehrevem zhora horkovzduchem po sirokem okoli
pajeneho mista, ale zdrzuje to a chladne.

Zvazoval jsem na predehrev pouzit bezny fen na vlasy (hair drayer,
ted si uvedomuju, ze vlastne nevim, jestli se slovo "fen" pouziva i ve
slovencine). Jenom bych mu stahnul otacky, mozna by stacilo jen vzit
2-stupnovy a zapnout mu vyssi topeni a nizsi otacky. Na hrdlo toho
fenu pak nasadit nejake (asi plechove nebo z vysokoteplotniho plastu)
koleno, aby mohl fen lezet a nezvysoval tak prilis konstrukcni vysku.
Nad to pak uz asi jen vyskove polohovatelny dratovy rost, asi z nejakeho
kuchynskeho nebo koupelnoveho programu.

Jinak QFN pajim v peci. Koupil jsem si za 500 Kc (20E) malickou troubu
(vyrobce ji oznacuje jako touster, http://www.volny.cz/labaj/Trouba_1.jpg
http://www.volny.cz/labaj/Trouba_2.jpg , CD je tam kvuli prorovnani
velikosti). Kvuli sve trestuhodne lenivosti jsem stale neudelal regulator
teploty s nastavenim profilu, ale delam tu rucne. Zmeril jsem, ze cisla na
tom knofliku slusne sedi s realnou teplotou, tak proste ten profil udelam
rukou. Nevyhoda je, ze u toho musim 3 minuty stat.

QFN tak celkem v pohode dam i na amaterskou desku bez masky.
Stredni zemnici plochu delam tam (je-li deska oboustranna), ze udelam
velkou diru v jejim stredu (2.5mm) a z druhe strany to zeleju cinem, zatece
to i pod obvod.

PL