IP telefonie?

Aleš Martinek a.martinek na jubilant.cz
Úterý Říjen 9 18:49:41 CEST 2012

Dobry den

Ta jak jsem psal ja pouzivam Asterisk na routru Asus WL500g coz je
200MHz Mips procesor, ale vuci originalu tam mam napajenych 64MB ram.
Routr to vpohode zvlada a dela i dalsi sluzby.
Tak si myslim ze by to ten vas zvladl taky.

Jak budu mit cas tak se budu snazit propojit k mym dvema operatorum
(cesky a anglicky), take sluzbu od Googlu abych mohl volat i od mist kde
nemuzu mit stadartniho klienta.
Osobne pouzivam ceske republice 8*0*2.cz, ale jsou dalsi, chce to projit
aktualni ceniky a nabidky.
Tady je treba dva roky stary clanek :
http://www.e-ott.info/2010/02/11/jak-si-vybrat-voip-operatora-srovnani-operatoru-jejich-nabidky-a-cen

Softvarovych klientu je mnoho. Na linuxu je napriklad Twinkle nebo
Linphone, a MS systemy ja neznam a nepuzivam, ale daji se najit. Jeste
mam vyskouseny klienty na Androidu.
Tady jsem nasel clanek na cesnetu : https://sip.cesnet.cz/cs/swahw/klienti

Bezpecnost, tak ta je diskutabilni, ono kdys si nekdo necha zakladni
nastaveni bezpecnosti, hesla na sve ustredne, a jeste k tomu spatne
udelanej dialplan tak se neni cemu divit, ale nevim o tomto pripadu nic.
Ja pouzivam operatory na bazi predplacene sluzby a tak by me provolali
maximalne tech par korun co tam mam.

S pozdravem
Ales Martinek