Pulsni zdroj 230/400+12V ?

Pikulik picom na volny.cz
Úterý Říjen 9 16:55:10 CEST 2012

> Nevim pouzit 3x lakovany drat , bohuzel neznam dodavatele v CR,
> prelakovat sekundar (cim a jak), bojim se prurazu.
>
> Ciprian

  Když jsem se učil v minulém tisíciletí vinout trafa, tak se každých
zhruba 50V dával proklad izolačním papírem mezi vinutí. U VN traf se
vinutí rozdělilo do několika mechanicky oddělených sekcí,aby se oddělil
začátek a konec vinutí. Pokud použiješ teflonovou izolační folii a
zajistíš, aby se ti drát nepropadl na okraji cívky do spodní vrstvy, tak
by neměl být problém.
Vhodná je také vakuová impregnace cívky. Dojde ke zpevnění a zamezí se
navlhnutí. Impregnace se dá nahradit lakováním jednotlivých vrstev při
navíjení