Vypocet transformatoru + material na vyrobu VN vinuti

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Říjen 5 21:47:48 CEST 2012

Jenže takhle to měřit je prostě nesmysl. Rozumně použitelné trafo má
primární indukčnost mnohem větší, než těch 40 závitů (zřejmě bez jádra),
jak píšete.

To rozumné trafo je zapalovací cívka z auta, jak už tu bylo několikrát
řečeno, ne TV VN trafo (to pracuje ve zcela jiném režimu, má uzavřené
feritové jádro, které je děláno pro vysoké frekvence a malé sycení -
kdybych tedy bral prosté trafo, jako bylo kdysi převážně v ČB
televizorech). Zapalovací cívka je bytelná, dělaná do nepohody a přesně
na ty provozní podmínky, co potřebujete (tedy až na těch 70 uF zásobního
C, to fakt netuším, kde jste vzal).

Jak už tu taky bylo řečeno, v tyristorových zapalováních se používaly
jednotky uF (obvykle 1 - 2 uF), nabíjené na cca 400V, někdy méně.

Zvíře se má pouze leknout, ne zemřít.

Někdy se cívka používá i ve svém původním zapojení, tj. je buzena jen
12V pulsy.

Zjednodušené kondenzátorové zapalování s automatickou regulací energie
zážehu	AR 6/1975 str. 215 a dále

http://cs.scribd.com/doc/76398076/Prakticka-Elektronika-2004-10#outer_page_12

http://cs.scribd.com/doc/76094937/Prakticka-Elektronika-1997-04#outer_page_8

http://danyk.wz.cz/ohrad.html

http://paja-trb.unas.cz/elektronika/konstrukce/ohradnik.html

www.ketris.cz/Files/El ohradniky_Instalace.pdf

a nakonec "poněkud" overkill, byl bych zvědav na reálnou činnost:
www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=18938

---
pořád Jirka