Ako analyzovat/dokazat mastnotu na povrchu maleho kovovehopredmetu?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 5 10:08:03 CEST 2012

>Myslím ¾e vìt¹í
>povrchy se zkou¹í na smáèivost destilovanou vodou.

Tak som zobral vodu nedestilovanu, a chvilu som tam jeden konektor namacal.
Pocity su zmiesane, lebo ta voda sa na tie packy "lepi", a tak tvar menisku zalezi dost na tom, ako sa mi trasie ruka vo vertikalnom smere... :-)

Ale faktom je, ze po tych pokusoch zostalo na povrchu vody plavat niekolko drobnych mastnych skvrn... To myslim ze ako dokaz bude stacit aspon na uvod.

Teraz je otazka, ci oplieskat konektory o hlavu dodavatelovi ("...ukazte mi v datasheete, kde sa pise, ze packy nemozu byt mastne..."), skusit ineho dodavatela (ale aka je zaruka, ze tie konektory a) budu mechanicky/elektricky/"chemicky" rovnake alebo lepsie; b) nebudu pochadzat z toho isteho primarneho zdroja), alebo zatnut zuby a umyvat ich pred osadzovanim...? :-|

wek