[OT] LIDL regulator kurenia - rozborka

Čtvrtek Říjen 4 10:40:51 CEST 2012

Dne 4. října 2012 9:56 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):

> Já mám zkušenost , že ony eneloopy vydrží nabité a v provozu cca rok a půl.
> Počítám s celkovou životností min 5 let ( tak dlouho už první kousky mám a
> stále fungují velmi dobře)
> Když pak porovnám cenu kvalitních alkalických primárních článků, vychází
> akumulátory levněji.....

Pravda je, že ceny aku klesly, takže už to není rozdíl třeba 200 vs.
30 Kč, jako před lety. Taky před lety nebyly aku s malým
samovybíjením.

>  A to nemluvím o časové výhodě, kdy prostě při vybití accu nabiju a jedu dál
> - nemusím nakupovat nové.

Na to mám doma nějaké rezervní tužkovky.

> U mě jednoznačně accu vítězí, mám je už i v hodinách, ovladačích, svítilnách
> a fungují všude bezvadně. Používám ale výhradně Sanyo Eneloop a
> levné  YUASA  s malým samovybíjením.

Tak pokud se osvědčily, proč ne. Já ale asi zůstanu konzervativní, dám
tam alkaliky a nevím o nich rok (až několik let). Problém může být v
tom nižším napětí, taková perlička, koupil jsem si nedávno blu-ray
přehrávač (LG) a v DO je jen jedna mikrotužková, doteď jsem si myslel,
že LED obecně začínají kolem 2V a proto jsou v každém DO minimálně 2
tužky (viděl jsem i 9V v DO pro jednu starou ruskou televizi). Buď je
tam nějaká IR LED s malým úbytkem napětí nebo zvyšující měnič. No můžu
zkusit, jestli to poběží i s NiMH aku.

P.K.