OT: Jak vznikají většiny [WAS: Kde sehnat tahový potenciometr]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Říjen 1 15:10:26 CEST 2012

> V tom neni bombicka ale nejaky motorek ? Jak rychle to pak dokaze
> strilet ?

Ty zbraně, které máme doma, jsou v podstatě, dá se říci, podobné vzduchovce.
Je tam píst, hnaný silou pružiny a natahovaný elektricky. Dále je tam
nabíjecí mechanismus a řada různých prvků, umožňujících řídit parametry střelby
(hop-up, kadenci dávky atd.). Motor má rozměry asi tak 80x30mm (tipuji
odhadem), je to komutátorový motor s permanentními magnety a ty jsou tak silné,
že hřídelí toho motoru, pokud na ní není pastorek, rukou neotočíte. Pokud je
pastorek, lze se značným úsilím protočit a je velmi zřetelné "škubnutí", když
se rotor musí pustit jednoho pólu statoru a chytit se druhého. Bohužel na
tom motoru nebyly viditelné žádné tech. parametry.

Jak jsem psal, kadence (plně automatická střelba - dávky jako ze samopalu) je
obvykle kolem 10, ale když to máte "vytuněné", tak prý až 15 výstřelů za
sekundu. Můžu říct, že zvuk při střelbě nezní samozřejmě tak hrozně jako z
klasické palné zbraně, ale svist kuliček a "pufání" unikajicího vzduchu poté,
co opustí hlaveň, i tak působí způsobem, že se rozhodně před tu hlaveň
dobrovolně nepostavíte :-). Zvuk natahování, který jde ze zadní části zbraně,
pak připomíná zvuk velmi hlasitého a hodně rychlého fotoaparátu se samočinným
natahováním.

Zdraví Pavel