LED osvetleni

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Pondělí Říjen 1 11:34:43 CEST 2012

Dne 1.10.2012 10:53, Petr Simek napsal(a):
> Ja bych to s tou ucinnosti nevidel tak cerne. Ty modrofialove LEDky
> (studena bila) maji papirove vetsi ucinnost a vyssi svetelny tok na
> Watt, ale co se tyce viditelnosti tak to neni tak jednoznacne. V tom
> neprijemnem svetle stejne prd vidite takze nakonec mozna pro osvetleni
> budou lepsi ty mene ucinne teple bile LED ale zato prijemnejsi pro
> oko.
Vsak si nestezuju :-), jen jsem chtel naznacit, ze jsem sel primarne po
dobre dostupnosti a az pak po nejakych super parametrech. Navic je
choboti maji v nabidce uz nejakou dobu, takze dnes budou urcite lepsi.
Vyblitou modrou nesnasim, pripadam si jak utopenej v bazenu. Mel jsem
kdysi "skvelou" kompaktni zarivku s uzasnym modro-UV-bilym svetlem,
dodnes na ni vzpominam jako na etalon hnusu.
Ad modre svetlo - jednou jsem zkusil podsvitit (rucickove) hodiny v aute
modrou LED. Vydrzel jsem to tyden, nedokazal jsem na nich nic precist -
proste jsem na ne nezvladal zaostrit.

Takze ano, svetla klidne min, ale prijemneho.

   TomM