A jak dal? [WAS: papírový počítač CGS]

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Listopad 30 14:48:38 CET 2012

No já jsem tohle řešil u dcery a první pokus (MS Visual Basic) moc
nevyšel. Bylo to moc psaní zdrojáku na to, aby měl program nějaký
"hmatatelný" výsledek.
Možná by byla schůdnější cesta nainstalovat na to PC emulátor nějaké
programovatelné kalkulačky. Třeba Emu-48 nebo lépe TI-emu (ty TI
kalkulačky mají takový hybrid BASICu a v PDF český manuál) ať si
postupně zkouší naprogramovat nějaké pomůcky na počítání toho, co
probírají ve škole v matice a fysice a hodí se to. A výsledný program je
pak použitelný i v reálné kalkulačce, pokud se tato zakoupí.
A klidně se dá začít tím, že programy z toho papírového počítače se
převedou do kalkulačky.

Další možností je třeba nainstalovat emulátor nějakého starého
osmibitového počítače (Commodore, ZX-Spectrum apod.). Ty měly ten BASIC
poměrně jednoduchý, přehledný a bez zbytečných "cingrlátek".

Zdraví PavelK