Zapojeni 1f motorku

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Listopad 30 13:18:03 CET 2012

Dne 30.11.2012 13:10, Milan Mlynarčík napsal(a):
> Zacnem od konca.
> Pre 110V nestaci vyviest stred odbocku, ale je treba aby to boli dve
> samostatne vinutia. Tie su pre 220 v serii, pre 110 paralelne. Pokial by
> to bola odbocka, pri prepojeni paralelne by sa obratil smer prudu vinuti
> navzajom.

No ja to myslel tak, ze by se nic paralelne nezapojovalo. Zapojil byste
bud stred a nebo az konec vinuti - jen by to znamenalo vinout ruznym dratem.

To plati pre kazde vinutie - hlavne aj pomocne. Tieto mozu byt
> rovnake, no vacsinou byvaju rozne. Ak sa neda urcit inak, ku ktoremu
> vinutiu patri kondenzator, tak urobit pokus. Zapojenie kondenzatora tam,
> kedy motor berie mensi prud bude to spravne. Treba porovnavat nie moc
> dlho, aby sa pri nespravnom zapojeni neupekol.
Hmm a nijak jinak to tedy nejde poznat? Mam i RLC mustek - z indukcnosti
to nepoznam?

> Porovnavanie podla ohmickeho odporu moze oklamat. Ak pomocne vinutie
> bude mat menej zavitov tensieho drotu, odpor bude skoro rovnaky. Ale
> spravanie vinutia bude samozrejme celkom ine.
No prave. Potrebuju tatovi na dalku nejak asistovat aby to rozbehal.