Re: A jak dal? [WAS: papírový počítač CGS]

Pátek Listopad 30 13:06:41 CET 2012

Na Cargenie Melon udelali pro uceni totalnich zacatecniku projekt Alice
http://www.alice.org/

Je to orientovane na programovani "storytelling in 3D virtual environment",
tedy ne vypocty, spis hejbani pajdulakama, coz prcky (a i vysokoskolaky
neprogramatory) bavi - a videl jsem v tom udelane docela pokrocile hry,
strilecky, litacky apod. O zobrazovani se vubec nastaras, je to v tomhle smyslu
objektove, hrnecku.var, sezame.otevri, Jiriku.lej a tak.
Programovani je drag&drop, nicmene jazykove konstrukty jsou vicemene stejne
jako v beznych jazycich (C++, C#, Java). Na nauceni algoritmizace to je hodne
dobry, zaroven hned vidi, co ten program dela, aniz by museli resit
vykreslovaci eventy. Ale na druhou stranu je pravda, ze se nenauci dat pozor na
syntaxi, protoze je editor nenecha udelat neco synakticky spatneho. No ale to
uz muze byt druhy krok po zvladnuti problemu analyzy ulohy a navrhu algoritmu.

Spousta prikladu se da vygooglovat, pekne uvodni tutorialy maji treba na
http://www.cs.duke.edu/csed/alice/aliceInSchools

Mimochodem, jednim z autoru je (byl) Randy Pausch, vrele doporucuju jeho
prednasku "Really Achieving Your Childhood Dreams" aka "The Last lecture".

David