Pravdepodobnost poruchy

Marek Peca marek na duch.cz
Pátek Listopad 30 10:59:13 CET 2012

> Nenasel jsem. Ale ona i statistika z nenuloveho poctu bude zatizena
> chybou (zjevne dovolene velikosti), takze jsme hledal, jak z te "nuly"
> udelat pro me co nejpriznivejsi statistiku zatizenou dovolenou chybou.
> Ale nedari se mi najit navod kudy na to :-)

Ale vy prece nemate nulu, vy mate N=1000ks pri pokusech T=1000h bez
poruchy. Z toho sice nedostanete stredni dobu poruchy +-neco, ale muzete
pri dane hladine verohodnosti (nevim, jak se to v teto uloze spravne
rekne) urcit, ze stredni doba poruchy je vetsi nebo rovna lambda.

Zaver by tedy mohl vypadat nejak takto: s pravdepodobnosti >=0.99 je
stredni doba poruchy >=1.3*10^4h.

Zkusil jsem si to tu z exponencialniho rozdeleni cvicne rozepsat, ale
neslo mi to hned a protoze zrovna musim delat jinou dulezitou praci,
necham to aspon prozatim na ostatnich, kteri se snad v teorii
spolehlivosti ci obecne pravdepodobnosti vyznaji lip.

ZdraviM.P.