OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 30 09:52:56 CET 2012

Mám někde knihu nomogramů pro elektrotechniku, asi na půdě (moc ale netuším
kde) , mám se po ní podívat? Použití nomogramů je rychlejší než použití
výpočetní techniky, pro orientační výsledek stačí prstová technika místo
pravítka/úhlítka/kružítka a hlavně člověk získá kvalifikovaný odhad - mrkne
a vidí co je špatně.

----- Původní zpráva -----
Od: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
A to uz vubec nemluvim o specialnich grafech jako jsou treba nomogramy -
vetsina lidi ani netusi, ze neco takoveho existuje natoz aby byli z toho
schopni neco odecist. Ostatne sdeleni na wiki je take hezke:

Nomogram je speciální graf, který umožňuje provádění výpočtů pomocí
jednoduchých geometrických konstrukcí a čtením přímo v tomto grafu.
Tento způsob konstrukce výpočtů měl význam před zavedením výpočetní
techniky, dnes je již jen historickou kuriozitou.