OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Listopad 30 08:53:36 CET 2012

Ja souhlasim...treba vetsina lidi je schopna pobirat jednoduche grafy,
ale jsou uplne v haji z grafu kde jsou zakresleny dve krivky pro
spolecne X a kazda Y osa ma jinou stupnici. Kdyz jsem psal web pro
zobrazovani meteodat tak jsem udelal takovyhle graf:

http://www.jakjevenku.info/graf/graf_48h.php?rok=2012&stanice=cb

(podotykam ze legenda je mimo graf - zelena je RH - osa Y v %)

neverili byste co lidi mi psalo, ze tomu nerozumi

A to uz vubec nemluvim o specialnich grafech jako jsou treba nomogramy -
vetsina lidi ani netusi, ze neco takoveho existuje natoz aby byli z toho
schopni neco odecist. Ostatne sdeleni na wiki je take hezke:

Nomogram je speciální graf, který umožňuje provádění výpočtů pomocí
jednoduchých geometrických konstrukcí a čtením přímo v tomto grafu.
Tento způsob konstrukce výpočtů měl význam před zavedením výpočetní
techniky, dnes je již jen historickou kuriozitou.

Radek Vicek