OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

d.petr d.petr na post.cz
Pátek Listopad 30 08:43:08 CET 2012

Kručinský Ladislav wrote:
> Já bych ještě trošku kousl do tématu "matematické tabulky" - zaujal mne názor některého z vás, že to má didaktický přínos... Probůh jaký ?

Ten původní názor jsem já nepsal, ale určitý přínos v práci s tabulkami
vidím. Aspoň se děti naučí tabulky používat. A když to jednou bude
tabulka pro násobení, jindy pro goniometrické funkce a pak zas jiná, tak
třeba nebudou v budoucnu bezradní při pohledu na jízdní řád, na tabulku
sportovních výsledků apod. Jsou to prostě tabulky a v nich se po chvíli
vyznají, i když je uvidí poprvé v životě.
Vám i ostatním tady připadá spousta věcí naprosto samozřejmá. Ale kdyby
někdo odjakživa dostával konkrétní odpovědi na své dotazy způsobem "to
ono nějak samo" (to spočítala kalkulačka, to vypadlo z internetu), tak
spoustu naprosto běžných věcí a pomůcek nebude asi vůbec chápat a nebude
je umět využít.
Takže netrvám na výpočtech jen s tabulkami po celou školní docházku, ale
určitě je přínosné se s nimi dobře naučit pracovat. Si myslím.
PM