Re: Re[2]: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Čtvrtek Listopad 29 20:22:39 CET 2012


Většina fyzikálně - technických vzorců,  se kterými jsem byl v životě
konfrontován
opravdu fungovala. Pokud to vypadalo že ne, chyba byla obvykle u mne.
Například platnost Ohmova zákona jsem si v životě ověřil mnohokrát.
S ověřováním Maxwelových rovnic je to v praxi sice trochu horší,
přesto bych si nedovolit
tvrdit, že mají daleko do reality.


Dne 29. listopadu 2012 10:21 Andrej Jancura <aj.hwlist na gmail.com> napsal(a):
> Dobry den,
>
> mozem sa spytat, ako by ste reagoval, keby Vam dotycny v druhom
> pripade povedal rovno, ze teoreticky to rozoberal, prakticky nieco
> skusil pomerat a ze ked to zacal prepocitavat z tych merani, tak vysli
> somariny? Lebo ja si myslim uz dost dlhu dobu, ze tie teoreticke
> vzorce, co do cloveka pocas zivota natlacia v skolach rozneho stupna
> maju dost daleko od reality a realnych veci... Ale to je iba moj
> nazor. Skor mam pocit, ze vsetky tie teorie a vzorce v podstate maju
> cloveka zmiest pri skumani a overovani reality, nedaj boze pravdy. Ked
> mate na vysvetlenie a popisanie nejakeho fyzikalneho javu tri styri
> teorie... Vyberte tu spravnu.
>
> A potom este, necudujem sa tomu druhemu ze vobec nic nepovedal...
> Viete aky tazky vnutorny boj musel viest sam so sebou pri predstave,
> ze by mal nieco povedat k teme a nedaj boze povedat vlastny nazor?
> Viete ked sa pozriem na to, ako su dnes ti rozni inzinieri, magistri
> ci doktorandi systemovo zgumovany, tak chapem, ze radsej je vacsina z
> nich ticho.
>
> A.
>
>
> 2012/11/28 Slavomir Skopalik <skopalik na elektlabs.cz>:
>> Dobry dever,
>> ono je rozdil mezi drilem (viz. treba kompletni velka nasobilka)
>> a pochopenim proc to delam.
>>
>> Trochu se ted rozepisi, tak snad mistni prominou.
>> Mam mensi SW firmu a mimo jine, je moji prac. naplni i vedeni
>> prijimacich pohovoru.
>> Uz mnoho let pozoruji velmi zajimavy jev, ktery si dovolim
>> demonstrovat na dvou pripadech a pak z toho pokusim udelat zaver.
>>
>> Pripad prvni:
>> Dotaz na regulatory a moznosti rizeni.
>> Vetsinu zde napadne asi PID, ne mne je to moc slozite, ja zustanu radeji
>> u On/Off.
>> Dotycny se rozpovidal o samoucich regulatorech a inverznich dynamikach
>> a podobne (vim o cem mluvil, nebojte).
>> Tak jsem ne nej vytahnul zehlicku. Jak funguje regulator v zehlice
>> (co tam je se mu rekl).
>> Dal uz nic.
>>
>> Pripad druhy:
>> Doktorand resici na univerzite problem s inverznim kyvadlem na kloubu.
>> Tj. vozik, tycka, kloub, tycka, zavazi.
>>
>> Uloha: nacist data z analogoveho modulu a prevest na skutecne jednotky.
>> Tj. aplikace rovnice primnky.
>> Dal uz nic (ani po nekolika hodinach)
>>
>> Podobne situace se mi casto opakuji, takze si dovolim udelat zaver.
>> Studenti se casto uci narocne veci bez adekvatnich znalosti zakladnich
>> postupu.
>> Ano, skola se chce blisknout, jak moc slozitou latku studentum podava
>> (ano, tim se mi take jedna matikarka ZS chlubila).
>> Problem je pak v tom, ze deti/zaci se tuto vec nauci bez znalosti
>> souvislosti.
>> Proste nekdo chce, aby se to naucili, tak se to nauci a dal to neresi,
>> jelikoz ani nemohou, je to osamocena znalost bez logickych navaznosti.
>>
>> Nedavno u mne delal jeden studen maturitni praci.
>> Pozadavky ze skoly presahovali beznou dizetacni praci.
>> Proste ti lide byli uplne mimo.
>> Puvodni zadani: Kostrukce mericiho diferencialniho zesilovace (potrebovali
>> jsem to k nekolika nestandartnim senzorum).
>> Uz to samo o sobe, aby to k necemu bylo je dost narocne.
>> Skola k tomu chtela pridat jeste merici stanici na bazi PLC.
>> Konstrukce, PLC program, vizualizaci.
>> Podotykam, ze bezne analogove (12 bit, 1% chyba) PLC karty NEVYHOVY pro
>> tento ucel.
>>
>> Toto jsem jiz odmitnul, ze na tomto se podilet nebudu a podarilo
>> se mi skolu presvedcit, ze zustaneme u puvodniho zadani.
>>
>> Budu radeji, kdyz ke mne prijde inzenyr a bude umet pouzit primku,
>> nez inzenyr, co sice umi Fuzzy logiku a neuronove site, ale nezvladne
>> tu blbou primku (tj. ve finale nezvladne ani tu fuzzy, nebo ty site, ale to
>> je jina).
>>
>> Slavek
>>
>> Ing. Slavomir Skopalik
>> Jednatel spolecnosti
>> Elekt Labs s.r.o.
>> Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
>> systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
>> ----------------------------------------------
>> Adresa:
>> Elekt Labs s.r.o.
>> Chaloupky 158
>> 783 72 Velky Tynec
>> Czech Republic
>> ----------------------------------------------
>> Mobil: +420 724 207 851
>> icq:199 118 333
>> skype:skopaliks
>> e-mail:skopalik na elektlabs.cz
>> http://www.elektlabs.cz
>>
>>
>>
>>>
>>> nedá mi to abych nepřidal svůj názor neboť učím mimo jiné
>>> matematiku na průmyslovce.
>>>
>>> A po dnešku mám zase pocit, že bych raději měl jít dělat něco
>>> jiného. Samozřejmě, že kalkulačka je dobrá věc, v žádném
>>> případě se jí nebráním, ale díky současnému stylu výuky
>>> matematiky, kdy mají děti "myslet" a ne počítat, to vypadá
>>> tak, že po příchodu na střední školu absolutné nerozlišují
>>> sčítání, násobení, nemluvě o dalších matematických operacích.
>>> Prostě s těmi čísly něco provedou a výsledek přeci dala
>>> kalkulačka (chyba je samozřejmě mezi žídlí a kalkulačkou).
>>> Myslet můžu až budu umět alespoň trošku počítat!
>>>
>>>
>>> Dnes jsem se dozvěděl, že:
>>> 2.3 = 5 (asi to sčítal)
>>> 1^4 = 4 (to už mi opravdu rozum nebral a dlouho jsem zkoumal,
>>> kde se ta 4 vzala) ...
>>>
>>>
>>> Proto bych možná raději navrhoval na základce používat
>>> zatracovaný dril, než ty moderní metody jejíž výsledky vidíme
>>> i na ministerstvu při počítání s procenty. Protože základní
>>> matematické úkony se jinak než, neustálým opakováním nedají naučit.
>>> Kéž by alespoň jeden z celé třídy po příchodu ze základky
>>> uměl sčítat do 100, malou násobilku a rozlišoval, že nejdříve
>>> násobíme a pak sčítáme, to by se to učilo.
>>>
>>> Omlouvám se, že si vylévám srdíčko, ale dnes to zase byla síla
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



-- 
Zdravi
Jirka OK1MWW


Další informace o konferenci Hw-list