RE: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Středa Listopad 28 19:41:46 CET 2012

Dobry vecer,
take jsem velkym zastancem uceni se veci bez ladu a skladu.
Je to idelani stav pro budovani kargo kultu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_cult

Didaktika je "veda" o tom, jak se ucit co neefektivneji.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Didaktika

Ono by bylo strasne fajn, kdyby deti umeli vsechno.
Jenze to tak nejak nelze a kdyz prijde neco noveho
(pocitace, internet, moznost podnikat, ...),
tak neco stareho proste musi pryc.

Je na kazdem z nas (tim myslim nas rodice), jak se k tomu
postavime.
Muj cil vychovy je jednoduchy:
Abych se o ne nemusel starat!

Co to znamena ?
Aby se chovali slusne (abych se nemusel chodit omlouvat sousedum, do skoly,
...)
Aby si umeli sami (pustit televizi, pocitac, vycistit zuby, obleci se, ...)
a aby az budou vetsi, meli sanci na dobre placenou praci.

S tim vsim pak souvisi uceni a vyber toho, co se vlastne maji ucit.
Zejmena:
Matematika (aby si spocitali penize, cas, ...)
Ekonomika (aby se dokazali rozhodnout co koupit a kdy to koupit, tj. setrit
i utracet)
Jazyk CZ (aby dokazali napsat E-mail, sms spravne a bez chyb)
Jazyk EN (aby se mohli divat na satelit)
a hlavne, aby byli sami sebou, kladli otazky, zpochybnovali cizi zavery, ...

Slavek