OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Listopad 28 19:12:52 CET 2012

Tak on to svůj didaktický význam má. A hodí se to, kdyby náhodou nešel
proud a došly baterky.

Ale asi to záleží na škole. Dcera je v sekundě osmiletého gymnásia
(státní gympl) a běžně mají povolenou kalkulačku a to i grafickou, co
umí i symbolické výpočty. A když jsem se o tom bavil se třídní
profesorkou (je to jejich matykářka) tak mi řekla, že technika už dneska
k životu prostě patří a nemá smysl se jí bránit. A že vůbec nevadí, že
ta kalkulačka umí sama počítat rovnice nebo kreslit grafy funkcí, že
alespoň mají děti víc času nad přemýšlením nad podstatou matematiky a
nezdržují se mechanickými výpočty toho, co už chápou.

Zdraví PavelK