[OT] Velky bratr vi vse

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Listopad 27 23:54:16 CET 2012

Původní zpráva ze dne 27.11.2012 od Vláďa Anděl:

> Informace o lidech sbírá kde kdo.

I o firmách. A roboticky. A kradou si je mezi sebou :-)

Od roku 1997 dělám webhosting a jeden čas byl mým zákazníkem jeden
nejmenovaný ústav, měli u mě web. Pak přestali platit a tak jejich web
nějakou dobu směřoval na můj web na stránku, že není zaplaceno. Oni
pak už nikdy nezaplatili, nedalo se jim dovolat, nevím, co se s nimi
stalo. Nicméně z té doby několika měsíců, kdy se přes jejich doménu
dalo doklikat na mé telefonní číslo, robot jedné nejmenované firmy,
která prodává adresy firem, si ho poznamenal do databáze jako
telefonní číslo tohoto ústavu.

Zjistil jsem to tak, že mi začali volat lidi a dožadovat se jejich
ředitele, až jsem se zeptal, kde to číslo vzali. Koupili ho v databázi
firem za velké prachy. Ta firma mimochodem na webu slibuje, jak
pečlivě kontakty prověřuje a kdesi cosi. Však to znáte. Tyhle databáze
stojí tisíce a s aktualizacemi i desítky tisíc. Tak jsem si o té firmě
hned udělal obrázek a nikdy bych si od nich databázi nekoupil.

Schválně jsem to tak nechal a nic jim neřekl. Proč bych to taky dělal,
že... Schválně jsem mnoho let čekal, jestli tedy tak dobře svou
databázi udržují, aby ten záznam změnili. Ale občas někdo zavolá
dodnes. To už je snad 10 let, takže asi stále tam ten záznam mají.

Nicméně, největší legrace je, že se našlo několik dalších firem, které
jim tu jejich databázi čmajzli a ten záznam sami prodávají dál. Když
si někdo databázi koupí, tak ji pochopitelně může používat pro svůj
marketing, ale nesmí ji dál prodat. A oni to vesele dělají. A ani to
nekontrolují, prostě prodávají a vydělávají, podvodníci.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601