Bezkontaktni mereni proudu, - proudova sonda

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Úterý Listopad 27 19:50:50 CET 2012

Tak ted nevim , ja nikde nepsal nic o mereni proudu v radu 100A a dokonce
ani nic o zkouseni tim, ze bych meril 5mA :-)

Puvodne sla rec o proudove sonde jako je Tektornix P6042
http://materias.fi.uba.ar/6644/info/puntas/manuales/p6042%20current%20probe.
pdf
Nasledne o Indium Antimonide Hall senzoru SH400
http://materias.fi.uba.ar/6644/info/puntas/manuales/p6042%20current%20probe.
pdf
no a to je ciste jen Hall senzor, kterym prochazi zmamy proud controll
current Ic (typicky 5mA) a on na druhych dvou svorkach vraci napeti Vh pro
ktere plati, ze je  funkci magnetickeho toku , Ic a  sinus uhlu ktery svira
senzor s mg.polem.
Uplne stejne to delaji  profi proudove sondy prodavane vyrobci skopu za
desitky tisic.
Ano mohou mit radove lepsi hall senzor nebo lepsi magneticky obvod,
zesilocac k tomu celemu muze obsahovat nejake silene linearizacni obvody,
ale to asi nezjistime drive nez to zkusime.

Hutta

P.S. Kouzlo nechteneho v nanualu P6042 se doctete ze sonda se kalibruje
klapnutim na podkovu kterou lezou 5mA pulsy :-)