RF mereni intenzity blizkeho pole

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Listopad 26 23:37:27 CET 2012

merat vf vykon s toleranciou 10% je vyzva aj v profesionalnych
podmienkach. V pripade navrhovaneho postupu ze sa z rezonancneho obvodu
odsaje cast energie a pouzije na meranie je velmi naivna, takto sa
dosiahne presnost mozno +/-20dB, nie 10%. Aby sa dosiahla nejaka
presnost museli by byt pevne zviazane.
Kedze ide o 27MHz nemal by byt problem tam pripojit napriklad osciloskop
s vysokoimpedancnou sondou a je vymalovane.
Voda ma na nizkych frekvenciach relativne nizky stratovy cinitel, aby
sme rozpravali o absorberi musime sa posunut niekde nad 2GHz. Da sa tomu
trochu pomoct pridanim vodivej prisady (napriklad nejakej soli), ale
energia z rezonancneho obvodu sa aj tak nevyzaruje, takze ako metoda je
to kompletne scestny napad :-)
b.