OT drozdie a kvasok, Re: domaci pekarna

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Listopad 26 16:00:06 CET 2012

Nazev je trochu bulvarni, ale je to preklad knihy ktera se v nemecku stala
bescelerem, autor neni pomateny samozvany verozvest, ale vystudovany
odbornik na potravinarskou chemii ,ktery prednasi na dvou nemeckych
univerzitach, pravda rada tzv. odborniku na vyzivu ho nemusi a jeho nazory
povazuje za kontraverzni.
Sam nemohu posoudit ,ale pokud jde o obili a chleba nemohu nez s knihou
souhlasit.

Hutta

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Datum: 26. 11. 2012
Předmět: Re: OT drozdie a kvasok, Re: domaci pekarna
">Kvasek a drozdi jsou v zasade podobne veci, ale jak tady casto pada -
dabel je v detailech.
>Kvasek pri sve cinnosti produkuje jine chemikalie (zejmena kyselinu
mlecnou),

Aha, takze rozdiel je v tom, ze to nie je monokultura kvasiniek, ale je to
zmes aj s bakteriami.

Problem vidim v neriadenosti (citaj: nereprodukovatelnosti, lahkej
"poklazitelnosti") tvorby takejto zmesi tak, ako ste to opisali. Teda
*problem* to nie je, len sa mi to nepaci. Aj za varenim/pecenim su nejake
zakladne principy a podla mna ich je dobre poznat.

Je to podobne, ako pri robeni vina. Aj pri "pouziti" "divokych" kvasiniek
"nejako" to vino vykvasi, ale su dovody na pouzitie slachtenych monokultur.

>Podrobneji a docela dobre je problematika popsana v knize sokujici-pravda-o
-potravinach-udo-pollmer
>jde to najit na internetu

No, ono uz ten nazov naznacuje kvalitu a vyvazenost informacii, ktore bude
tato publikacia schovavat.

Ale dakujem, pozriem, vyfiltrujem... :-)

wek