Re: OT: vychova (bylo: Re: jaký TA-BLET?*)

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Listopad 23 22:44:45 CET 2012

Původní zpráva ze dne 23.11.2012 od Jirka:

> Hmmmm, vychovávat děti tak, že jim pořídím to, co "hýbe světem" a
> "nemůžu s tím nic dělat"... Dobrou chuť.

Tak nám tu všem poraď, jak a proč vůbec něco dělat s tím, že 11-letá
dcera chce tablet? Může jí ho nekoupit, to jistě může. Ale skutečnost,
že ona si ho přeje a touží po něm, tu nezmění. Proč by neměla dcera
dostat jako dárek něco, co opravdu chce, když na to finance jsou, je
to splnitelný sen a rodiče jí chtějí udělat radost?

> Nebylo by lepší se soustředit na úplně jiné hodnoty?

Jistě, že rodiče mohou a měli by usměrňovat své děti, směrovat je,
ukazovat jim ty správné hodnoty. Na druhou stranu, dítě bez vlastního
názoru je absolutně k ničemu. Nedovedu si představit, že by mé děti
dělaly všechno přesně podle toho, jak já si písknu, ve všem se mnou
souhlasily, nikdy proti ničemu neprotestovaly a byly šťastné přesně s
tím, co všechno já jim naservíruju a určím. Tak to prostě nefunguje,
ať se ti to líbí, nebo ne.

Když dáš dítěti místo tabletu, který si tak moc přeje, pod stromeček
teplý svetr a fusekle, protože to je podle tebe daleko správnější, tak
dítě šťastné nebude a ten svět taky nezachráníš, byť se u toho stromku
budeš tvářit, jako bys právě vyjednal světový mír :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601