100MHz koax oscilator -- prosba o 2 rady: 1. odladovac, 2. tesnostvazby

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Středa Listopad 21 08:54:00 CET 2012

Hmmm... To je zajímavé. Problém bude v tom druhém oscilátoru který je lepší než měřený. Obvykle mě zajímá šum vysoce kvalitních oscilátorů (krystalových nebo VCO). Typicky něco takového o čem jsem psal v popisu svého konvertoru 144/14MHz - http://ok1uga.nagano.cz/trv_oscilator.htm. Ale napadá mě použít jako referenci takovýto oscilátor a za něj zařadit úzký krystalový filtr. Musím si to nechat projít hlavou a zkusit takový filtr vyrobit. Nevím nakolik je to reálné. Musel bych použít krystaly na harmonických kmitočtech. Ale asi by to mohlo být realizovatelné. Jedná se mi především o kmitočty v řádu stovek MHz. A o měření šumu co nejblíže u kmitočtu oscilátotu - typicky 10 až 100kHz. Já vím nejsem moc náročny :-).

Ještě nerozumím tomu když jsou oscilátory na různých kmitočtech. Pak mi vznikne výsledný produkt a jsem zase tam kde jsem byl. Opět mám šum příliš hluboko pod nosnou a mým spektrákem ho neuvidím. Když sesměšuju signály na nulový zázněj zbude jen šum - to je mi jasné. Pak mi stačí měřit selektivním NF voltmetrem s filtry třeba na 10 a 100kHz. Tak změřím šum v odstupu 10 a 100kHz od signálu. Při různých kmitočtech signálů toto ale není možné. Takže mi asi něco uniká ?

	Martin.