tarif pro sběrné aplikace T-mob*ile T*wist online

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Úterý Listopad 20 17:02:35 CET 2012

Provozujeme dlouhodobe sber dat pres GPRS modemy v siti T-Mobile u nas a
Orange na Slovensku. Data tam litaji neustale, resp. se testuje neustale
konektivita na nas server. Uz to provozujeme nekolik mesicu na desitkach
modemu (nektere jsou stacionarni, jine pohyblive) po cele republice a
verte tomu, ze vypadky tam jsou.
Celkem dlouho jsme napriklad resili problemy na jedne BTSce, kdy jim
spojeni padalo samo, az to sami monitorovali, logovali, merili a pak
upgradovali BTSku.
Samozrejme take pada spojeni samotnemu modemu, resp. ten modem co
pouzivame se kouse, takze jej pri delsim vypdaku jak 5 minut vypiname od
napajeni a znovu zapiname.
Sem tam se stane, ze odpadnou vsechny modemy najednou a pokud neni
problem s nasim serverem nebo jeho pripojenim k Internetu, tak ej to
ukazatel toho, ze T-Mobilu neco spadlo. Nedavno zase odpadly vsechny
modemy Orange na Slovensku (problem v jejich siti) a zakaznici hned
volali, ze jim to nejde.
Problemy tedy mohou byt na vice mistech.

Martin Hanek