Zahada 3f motorku

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Listopad 20 12:52:52 CET 2012

Zdravím,
  napadá mne, že takto by se to mohlo chovat, pokud by bylo jedno z vinutí
v tom trojúhelníku zapojeno obráceně.
  Koukám ale do toho manuálu - 106XA-02 nemá přepínatelné rychlosti, to má
až 108XA na další straně... Takže není problém v tomto ?
  Dále - ten manuál hovoří o tom že jsou to 60Hz motory. Předpokládám, že
máte 50Hz variantu a nebo to provozujete z měniče ?
  A když s ním pod proudem zkusíte pootočit, co se děje ?
  - Točí se lehce, v jednom směru lépe než ve druhém
  - Točí se hůře než bez proudu (brzdí) v obou směrech
  - Na rotoru je patrné chvění, jako by se snažil střídavě točit tam a zpět
(což mu vzhledem ke hmotnosti rotoru půjde asi jen minimálně, ale mohlo by
to být příčinou toho hlasitého bručení.

Zdraví Pavel