ako vycistit zaoxidovany PCB

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Listopad 20 01:07:54 CET 2012

On 19. 11. 2012 16:06, Michal Lukac wrote:
> [...]
> tak zoxiduje ze sa da velmi tazko na nu potom letovat (celkom
> stmavne). Neviete  poradit ako by som ten oxid odstranil?
> neviem ci by bolo vhodne to nejakou kyselinou obavam saze to potom
> moze navzlinat pod tu masku a casom tu med rozpustat.
> Alebo cim to natriet pred tim nez to dam do pece,
> ked to vytvrdzujem len cisto UV sa mi zda ze ta maska je potom moc
> krehka.
> Este by som vyskusal jednu moznost, ze by som to dal do krabicky
> naplnil CO2 alebo argonom a tak dal vytvrdnut.
> ale to az ak nic jednoduchsie sa nebude dat....

Asi jedine ta ochranna atmosfera.

Ked to zhrnieme: mechanicke cistenie mozeme hned vylucit. Aj ked to tak
deti bezne robia, folia sa doskriabe a vysledny vzhlad je nieco medzi
matnou a hnusnou. Okrem toho, napriek tomu ze hubky na riad v nasich
chramoch boha Konzuma su stale mensie a mensie, tak na ocistenie plosky
0.3 krat 0.3 mm nestacia.

Chemicke cistenie ma jeden problem, ako ste spravne poznamenali:
chemikalia navzlina pod masku. Pokial film nie je laminovany vo vakuu,
tak tam, kde krizuje hrana folie prechod med-nemed je vzdy tenky
kanalik. Pekne to bolo vidno po pokuse o microetching vo FeCl3.

Najjednoduchsie by bolo prejst na tekutu masku (ta prilne dokonale a med
sa da cistit chemicky) alebo sa vzdat tepelnej fixacie. Mam obavy, ze
najst chemikaliu  alebo latku, ktora nenavzlina alebo bude dostatocne
neskodna  a popritom ucinna bude trochu problem.

Ja osobne som sa vzdal tepelnej fixacie a prazim to strasne dlho pod UV.
Okrem oxidacie mi vadilo, ze sa obcas robili bublinky na miestach, kde
bolo chyteneho trochu viac vzduchu.

-m-