100MHz koax oscilator -- prosba o 2 rady: 1. odladovac, 2. tesnost vazby

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Listopad 18 18:39:32 CET 2012

> To ze PLL sumi je jasne z principu, ale s sutrem se da udelat velmi kvalitni
> oscilator, navis stabilnejsi, nez s pasivnimi obvody ( L+C )
> Jinak kdyz vychazim ze zkusenosti OK2KKW tak mi vychazi sutr jako velmi
> jakostni soucastka do oscilatoru.
> A dokonce stare zarizeni, na bazi nasobeni krystalu produkuji mnohem cistsi
> signaly, nez moderni TRXy s PLL.
> O teto problematice : http://www.ok2kkw.com/qrm2vpz.htm

Na odkaz se podivam, dekuji za odpoved.

Zadne z tvrzeni nerozporuji. PLL sumi kratkodobe vic, nez tyz osc bez
rizeni -- to je jasne. Jinak ale i dost nizkosumove PLL se daji v
jednobroukove podobe sehnat, kolega ted zapojil IO, ktery ma specifikovan
jitter 10kHz..20MHz cca 0.1ps, v soustave s komparatory a mericem nam to
hodilo na 100Hz single-shot jitter asi 5ps RMS.

Koherentni nasobicky jsou taky fajn.

Presto jsem si ale rikal, ze bych rad vyzkousel, kam az lze dolezt z necim
jako koax ci helical -- jednak proto, ze se to da primitivne vyrobit z
kusu kovu, na vyrobu nepotrebuju brusicskou dilnu, za dalsi je to obvodove
nejjednodussi.

Predem ale cekam, ze se moc daleko nedostanu -- jen to chci zkusit.
Znate-li nejaky *verohodny* vypocet ci mereni, ukazujici, proc bych se na
to mel vybodnout, sem s nim.

Diky,
MP