Re: Konec ostrovních solárních eletráren ?

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Neděle Listopad 18 12:23:51 CET 2012

1. Ak nedodavas VSETKU vyrobenu elektrinu (okrem technologickej spotreby)
rozvodnym zavodom, mas povinnost okrem elektromeru na pripojke mat este
druhy elektromer priamo na svorkach generatora. Takze nie.
Ale aj v pripade pouzitia tych dvoch elektromerov (ako prikazuje zakon) som
doteraz nepochopil (a ani kompetentní uradnici nedokazali povedat), ako
urcit kolko je technologicka spotreba a kolko je vlastna spotreba ina (tej
dielne). Podla mna sa to bez tretieho elektromera ani neda. Pritom ich musi
montovat akreditovana firma, byt schvaleneho prevedenia, opakovane
ciachovanie, ...
Stava sa z toho skor robota pre uradnikov :-(
Podrobnosti mozeme pokecat na Listovici. Dufam, ze bude.

2. Bol by si sam proti sebe. Ak to robis legalne, ziskas aj na elektrinu
minutu v tej dielni doplatok (Zeleny bonus). Ten tvori pri MVE asi polovicu
celkovej ceny elektriny dodanej do verejnej siete. V pripade FVE je VYRAZNE
vyssi.

                                     Milan  Mlynarčík