STM32F051 - kvalita dokumentace?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Listopad 16 13:55:56 CET 2012

DD, moje mnohalete zkusenosti s ST(M) dokumentaci odpovidaji tomu, co
pisete. Mohu doporucit obratit se na jejich FAE, v Praze je pobocka. Jsou
obvykle velmi ochotni a pozadovane informace vam obratem dodaji a do manualu
doplni. Stanete se tim zaroven vylepsovatelem jejich dokumentace. BTW,
vlastni HW od STM byva mene zabugovany nez dokumentace. Na druhou stranu tak
trochu podobne nedostatky chapu, protoze je pro autora nekdy tezke
nastavovat hladinu, od ktere se informace dostanou do datasheetu. Autorovi
je zpusob ulozeni dat v registrech jasny, je dany firemnim kodem (jiste vas
hned napadne intel/motorola alias little/big endian). Jinak se mi jevi tahle
rada M0+ od vicero vyrobcu (FS/NXP/STM) jako velmi zajimava a lacina
(marketingove ceny jsou par centu). jedine, co od teto rady udajne nikdy
nebudeme moci ocekavat je ethernet. A to je skoda. JM

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of hutta.j na seznam.cz
Sent: Friday, November 16, 2012 1:43 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: STM32F051 - kvalita dokumentace?

Nehraje si nekdo s novou radou Cortex M0 od ST?
Prohlizim si dokumentaci a nemohu radu veci najit nebo mozna pochopit.
napriklad.

- MCU obsahuje Touch Sensing Controller, ale nikde jsem nenasel priklad
pouziti, v dodavane knihovne funkci take podpora neni a tak nemam ani
predstavu jak tyto kapacitni snimace pouzit a navrhnout. O pravidlech pro
navrh a realizovatelnosti takovych kapacitnich tlacitek nehovoric.

- MCU obsahuje dva komparatory, bohuzel jsem se nikde nedocetl jaky je
vstupni odpor komparatoru nebo input current bias. Podobne jsem nenasel
zminku o rychlosti komparatoru, tedy na jaky nejkratsi pulz jsou schopny
reagovat.

- teplotni sensor , napetova reference atd. na strane 17. DS pisi  o ulozeni
kalibracnich dat pro 30 a 110C na nejakych dvou adresach jaksi jiz zapomeli
uvest zda jsou data ulozea jako big nebo little endian. Pravda clovek to
zjisti po te co je poprve precte, ale presto by vyrobce velikosti ST mohl
mit dokumentaci trochu lepe napsanou. Zvlaste,kdyz jsem nenasel jediny
pripad,ktery by ukazoval cteni treba toho interniho teplotniho cida +
dosazitelnou presnost pri pouziti kalibracnich dat a jejich nepouziti.
To same vlastne plati pro interni napetovou referenci a tim padem zrejme i
presnost ADC i DAC.

Obecne jsme nikde nenasel vzorova resini a priklady pouziti techto MCU,
nepocitam 20 prikladu pribalenych k Eval desce. Neumim hledat nebo ST
podobne veci neresi, co nejaka komunita uzivatelu?

Docela me tato rada procesoru zaujala, zvlaste pokud je, jak doufam, zacnou
cinani brzy prodavat kolem 1$ za kus, ale z podpory a dokumntace jsem zatim
trochu rozpacity.

Dekuji

Hutta